Het laatste kruit is nog niet verschoten - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bertus en Gerhard - WaarBenJij.nu Het laatste kruit is nog niet verschoten - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Bertus en Gerhard - WaarBenJij.nu

Het laatste kruit is nog niet verschoten

Door: Team37

Blijf op de hoogte en volg Bertus en Gerhard

09 Januari 2012 | Ecuador, Quito

De verteller verteld, we hebben nog wat voor de boeg, maar eerst het Veronica avontuurtje ben smorgens van hotel Overde naar hotel Gran Dorado een maal aangekomen eerst maar even met Fred een ontbijtje genuttigd.
Toen kam het busje en het televisie team werd natuurlijk eerst ingeladen en toen de twee globetrotters die deze dag hen zou plezieren en we werden als welkome gasten begroet, een maal aan het rijden voelde het best goed je hoefde gewoon lekker niets te doen behalve dan het nuttigen van verfrissende drankjes en het af en toe afgieten van de blaas.Het leuke was natuurlijk dat wij net anders over de route gingen dande rest maar naar wat gesprekjes kwamen we er achter dat de beleving van de Rally voor ons een groot verschil maakte met de mensen die de zelfde km aflegden in een busje, natuurlijk is het hun werk maar hoorde ook wel dat ze geen idee hadden waar ze aan zijn begonnen.we hebben een afsteker gemaakt naar een 385 jaar oude Hacienda waar ook de oprijlaan de bomen zijn geplant toen de hacienda is gebouwd deze lag redelijk ver van de route en had men nooit gevonden het bijzondere aan dit was dat het nog steeds van de zelfde famillie was en hebben het mogen bezichtigen het gebouw was volledig in orginele staat en de Baronesse ook, ik denk een van delaatste uit de familie.
De Hacienda werd gebruikt voor logies van de vele presidenten die Ecuador heeft gehad, en het was een plaats waar vele onderzoekers verbleven ivm de vulkaan die op nog geen 15 km afstand. het schijnt dat deze af en toe nog rommelt en hoest, Quito is al eens van de kaart afgeveegt in de 18e eeuw, als ik kijk naar alle gebouwen dier hier tegen de heuvelruggen is gebouwd en hij zou nog eens hoesten zeer grote gevolgen zou hebben voor het huidige Quito, en het rare van dit verhaaltje is dat aan de andere zijde aan de voet van de vu;kaan de Hacienda nooit schade heeft opgelopen.
Hiervan uit verder gereisd naar ons hotel Quito met een om ongeveer 19.00 aangekomen konden nagenoeg aan het diner Bertus mocht van doctor Magriet alleen water en brood, wel vervelend maar ook wel de beste remedie om er weer bovenop te komen. W e dachten later nog even lekker doorzakken maar daar werd een streepje doorgehaald want wat bleek vanaf 16.00 uur word Quinto drooggelegd wat alcohol betrefd de eerste alcoholisten kwamen alweer het hotel binnen druipen er was geen druppel te vinden zelfs niet in je kamer heel apart.enigste oplossing vroeg naar bed.
groeten de verteller GN
Wat dat kruit betreft daar moet ik naartuurlijk zuinig mee omgaan in Colombia tot dan..

• 09 Januari 2012 - 22:17

Elly Nijenhuis:

De verteller krijgt heel veel plezier in het schrijven. Goed gedaan jochie ha ha Wij de thuisblijvers worden wel heel erg nieuwsgierig hoe de bijhorende foto's er uit zien!!!!! :-))))

• 10 Januari 2012 - 06:08

Elly Nijenhuis:

Bertus van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk ben je alweer wat opgeknapt. Vandaag hoeven jullie niet zoveel kilometers te maken, volgens reisschema 370 km. einddoel Pasto. Wij wensen je een fijne dag toe!!!

• 10 Januari 2012 - 08:33

Josephine-Bart :

Bertus gefeliciteerd met je verjaardag[52].Ook namens je moeder,en schoonouders.
    Wij hopen dat het vandaag wel lukt om zelf te rijden,het is maar ongeveer 10 uur rijden.
    We horen wel weer.
    Groetjes uit Oeken

• 10 Januari 2012 - 11:37

Lea:

Bertus van Harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat er nog meer Rally's mogen volgen!
    Deze verjaardag vieren met water en brood, maar alle volgende weer gewoon met een sapje.
    Zo te zien krijgen jullie vandaag water genoeg uit de hemel! Maar ondanks de regenr een fijne dag met 370 kilometertjes. Een korte route met waarschijnlijk weer héééé'l veel bochten.
    Daarna tijd voor een feestje!

Fijne dag :p

• 10 Januari 2012 - 15:08

Herman:

hey broer;
    gefeliciteerd met je verjaardag. hoop dat je snel beter word. goede reis verder en veel plezier.
    doe rustig an.

• 10 Januari 2012 - 17:10

Gerard:

Hee mannen, mooie verhalen maar Bertus jarig en ook ziek?? Als de dokter maar geen virus heeft overgedragen :) :). Haha. Wel volhouden die laatste kilometers he!
    We zien al uit naar jullie thuiskomst en naar alle verhalen en foto's. Kunnen we nog wel een flesje op opentrekken! Maar eerst alle kruit verschieten nu het nog kan. Volhouden en veel succes.

• 10 Januari 2012 - 17:12

Gerard:

Bertus: G E F E L I C I T E E R D ! ! ! !

• 10 Januari 2012 - 19:39

Rene En Hetty:

Terwijl Hetty met Josephine aan de telefoon is kan ik jou even feliciteren met je 60 e verjaardag.
    of heb ik het mis.................o nee het is 52. Sorry. Ik geniet elke dag van de film van team 83.Soms zie ik ook een stukje nieuwe text op jullie site. Maar ik krijg denk ik een goeie indruk wat jullie meemaken. Succes met het laatste stuk en geniet van het mooie weer! Hetty en Rene

• 12 Januari 2012 - 12:16

Jacqueline Landsheer:

Gerhard ! Ben trots op jou !

• 13 Januari 2012 - 10:51

Josephine-Bart :

Vandaag nog 660 km,en dan de auto in leveren.
    Bertus je missie zit er dan bijna op.We zijn heel trots op je dat je dit heb gedaan,maar ook wel weer blij dat je maandag weer thuis bent .
    GROETJES UIT OEKEN

• 14 Januari 2012 - 10:41

Elly:

Hallo stoere mannen,

Jullie hebben de rit volbracht alleen vandaag nog de auto weg brengen zodat die ingescheept kan worden. Ik hoop dat jullie nog wat tijd over houden om te genieten van zon, zee, strand en vanavond big Caribian party. Geniet nog met volle teugen van de laatste dag!!!
    Wij de thuisblijvers zijn allemaal super trots op jullie!!!!

liefs Lisa,Sophie en Elly